Wypocznij przed ślubem

 

Wiesz, jak ważne jest, aby dobrze przespać noc, ale w tygodniach poprzedzających ślub, zapełniony harmonogram i obawy z nim związane mogą sprawić, że trudno będzie Ci się zrelaksować i spokojnie ułożyć głowę na poduszce.

Sen jest ważnym elementem dla każdego z nas przede wszystkim dlatego, że zapewnia regenerację organizmu. Dobra wiadomość jest jednak taka, że prawidłowa ilość snu jest indywidualna dla każdego dlatego nie musisz się tym martwić. Oczywiście zaleca się przesypiać minimum 7 godzin. Niektórzy potrzebują nawet 11 godzin, a są też takie osoby, które dobrze funkcjonują zaledwie po 4 godzinach. Najważniejsze jest aby sen był spokojny i nieprzerywany. Zobacz co możesz zrobić by zadbać o swój komfort.

 

Poddaj się rutynie

Powiedz “sayonara” przyciskowi drzemki. Stały poranny alarm może sprawić, że poczujesz się bardziej wypoczęta. Twój organizm szybko się przystosuje do tego trybu dzięki czemu łatwiej będzie Ci podnieść się z łóżka.

 

Zostań rannym ptaszkiem

Aby zapewnić sobie dobry odpoczynek, powinnaś planować wstać przed 7 rano. Naturalny czas biologicznego budzenia się dorosłego człowieka zwykle trwa godzinę przed wschodem słońca lub kiedy temperatura ciała w naturalny sposób zaczyna wzrastać. Mimo, iż perspektywa pozostania w łóżku do 9:00 może być kusząca, to opóźnienie momentu wstania może ostatecznie spowodować produkcję kortyzolu zamiast regenerację.

 

Nie planuj przed snem

Wyznacz sobie godzinę, do której maksymalnie poświęcisz się organizacji i planowaniu ślubu. Ważne jest abyś na co najmniej 3 godziny przed snem skończyła się tym zajmować i oczyściła umysł. Jest to istotne aby kładąc się spać Twoje myśli krążyły wyłącznie ku przyjemnie miękkiej poduszce i zaprzątały głowy rzeczami, które na spokojnie będziesz mogła zrobić jutro.

 

Ogranicz korzystanie z komputera

Nie powinnaś również korzystać z komputera lub iPhone’a na godzinę przed snem, ponieważ utrudni to zasypianie. Ekspozycja na urządzenia elektroniczne na 1-2 godzin przed snem sabotuje produkcję melatoniny.

 

Posłuchaj swojego ciała

Twoje ciało jest idealnym miernikiem i wysyła odpowiednie sygnały dając tym samym znak, że powinnaś odpocząć. Dzięki czemu wiesz kiedy nadszedł czas na sen. Korzystaj z tego! Nie staraj się przełamać senności. Jeśli się jej poddasz wtedy łatwo i głęboko zaśniesz, dzięki czemu zregenerujesz swoje ciało i mózg przed wyzwaniami następnego dnia.

 

Zadbaj  o swoją sypialnie

Oprócz wizualnych dodatków, które sprawiają, że nie chce się z niej wychodzić, zadbaj też o odpowiednią temperaturę. Upewnij się, że nie jest zbyt niska lub zbyt wysoka – to nie sprzyja odpowiedniemu odpoczynkowi.  Ponadto, znajdź największe i najwygodniejsze łóżko (na które Cię stać), z super materacem i korzystaj z przyjemnego i kojącego snu.

 

 

Marta Dolna

Konsultant ślubny, właścicielka Agencji Ślubnej White Weddings

1 Comment
  • Michalina
    13 lutego 2018 at 10:01

    Bardzo ciekawy artykuł. Przed moim ślubem raczej bym go nie doceniła, bo byłam zbyt zestresowana, ale teraz uważam, że to doskonały pomysł.

Post a Comment