Pokonaj stres przed ślubem

 

 

Stres to coś czego akurat najmniej teraz potrzebujesz… Przygotowania do ślubu to nie lada wyzwanie jednak nic nie usprawiedliwi Twoich błędnych decyzji. Podjadanie ulubionych przysmaków również nie sprawi, że poczujesz się lepiej. Mogę Ci jednak obiecać, że te wskazówki pomogą Ci złapać odpowiedni kierunek 🙂

Zajadanie stresu  – to jedna z najczęstszych rzeczy, które robimy gdy nie możemy sobie poradzić z nadmiarem emocji. Pamiętaj, że nie możesz tego traktować jak wymówkę bo popadniesz w błędne koło, a tego w końcu chciałabyś uniknąć. Jedzenie emocjonalne to coś czemu możesz zapobiec. Po prostu weź głęboki oddech, odsuń się od przekąsek i postępuj zgodnie z tą listą kontrolną. Gotowa? No to zaczynamy! 🙂

 

Miej plan

Twoje umiejętności organizacyjne są już z pewnością perfekcyjne teraz musisz je tylko zastosować w innej dziedzinie. Skup się na swoim odżywianiu. Pomijanie posiłków, jedzenie w biegu i przypadkowych rzeczy nie służy Twojej figurze i często prowadzi do skurczy żołądka. Znasz to? A wiec dobrze. Teraz musisz wcielić ten plan w życie. Zacznij przygotowywanie posiłków w domu. Bądź przygotowana na niespodziewane sytuacje i miej zawsze w torebce jakąś zdrową przekąskę. Wypracuj w sobie odpowiednie nawyki i uwolnij się od stresu.

 

Pamiętaj o wodzie

Jest powód, dla którego picie dużej ilości wody (około 8 do 10 szklanek dziennie) jest sprawdzoną sztuczką. Woda wypełni Twój żołądek dzięki czemu Twoja możesz skutecznie odwlec chęć sięgnięcia po słodycze, a nawet zupełnie o nich zapomnieć. Dodatkowo picie dużej ilości wody wpłynie korzystnie na całe Twoje ciało. Odpowiednio się nawadniając pozbywasz się z organizmu toksyn, zapobiegasz zatrzymywaniu się wody i przede wszystkim powstawaniu cellulitu.

 

Nagradzaj siebie

Za swoja wytrwałość tak jak każdemu za dobrze wykonaną pracę należy się nagroda. W Twoim przypadku mogą to być dwie kostki gorzkiej czekolady. Pamiętaj jednak aby miała ona nie mniej niż 70% kakao. Dostarczy Ci to odpowiedniego zaspokojenia potrzeby zjedzenia czegoś słodkiego i uwolni od wyrzutów sumienia gdyż taka przekąska Ci nie zaszkodzi 🙂 Poza tym badania wykazały, że jedzenie gorzkiej czekolady może uwalniać serotoninę – hormon szczęścia i redukować kortyzol – hormon stresu.

 

Wypoć to!

Niezależnie od tego, czy wolisz bieganie, pilates, rolki, czy trening na siłowni możesz być pewna, że nic nie oczyszcza umysłu lepiej niż wysiłek fizyczny, podczas którego zapomnisz o wszystkich problemach i poczujesz się bardziej pewna siebie. ”

 

Wypróbuj adaptogeny

Zioła z założenia mają pomagać organizmowi radzić sobie ze stresem. Skorzystaj więc z ich dobroczynnego działania. Postaw na świętą bazylię, która jest nie tylko smakowitą przyprawą ale również ma właściwości lecznicze oraz ashwagandhę, która przywraca organizmowi równowagę hormonalną, redukuje napięcia wywołane stresem, poprawia koncentrację i dodaje energii.

 

Wysypiaj się!

Badania wykazały, że brak snu wiąże się ze zwiększonym poziomem stresu, Brak wystarczającej ilości snu to najszybszy sposób, aby być rozdrażnionym i przytłoczonym. Zaburza to naturalny cykl organizmu, zwiększa poziom stresu i niejednokrotnie prowadzi do nieświadomego podjadania.  Sen to Twój naturalny sprzymierzeńca, który zapewni Ci nie tylko dobre samopoczucie ale też zdrowy wygląd Twojej skóry. Pamiętaj więc aby spać przynajmniej 7 godzin dziennie.

 

Moja rada? Nie zwlekaj i zacznij wprowadzać ten w plan w życie już dziś. Do dzieła!

 

 

Marta Dolna

Konsultant ślubny, właścicielka Agencji Ślubnej White Weddings

No Comments
Post a Comment