Blog

White Weddings - Agencja ślubna. Organizacja Ślubów i Wesel / dobre rady  / Praca konsultanta ślubnego pod lupą

Praca konsultanta ślubnego pod lupą

 

Przygotowanie do ślubu wymaga ogromnej ilości czasu i energii, dlatego co raz więcej par decyduje się na zatrudnienie profesjonalnego konsultanta. Mimo, iż każdy konsultant jest inny to jednak każdy z nich działa według pewnego określonego schematu zapewniając Narzeczonym odpowiedni poziom usług. Usługi te można podzielić na trzy kategorie. Większość ofert dostępnych na rynku zawiera co najmniej te 3:

  • kompleksowa organizacja ślubu i wesela
  • częściowa organizacja ślubu i wesela
  • koordynacja ceremonii ślubnej i wesela

Wybory, wybory i jeszcze więcej wyborów? Skąd wiedzieć, w którą kategorię się wpisujecie? Jak dowiedzieć się, który konsultant sprawdzi się dla Was najlepiej? Poniżej znajdziecie wszystkie niezbędne informacje o każdej z tych kategorii, dzięki czemu łatwiej będzie Wam podjąć decyzję.

 

  • Kompleksowa organizacja ślubu i wesela, czyli konsultant ślubny „na etacie”
    „Pełnoetatowy” konsultant ślubny pomaga Narzeczonym w każdym najdrobniejszym aspekcie przygotowania tego Wielkiego Dnia. Począwszy od wyszukania i zarezerwowania najlepszych podwykonawców po zarządzanie budżetem i koordynację całej uroczystości oraz przyjęcia. Ten typ profesjonalisty skupi się na małych i dużych szczegółach, przekształcając wszelkie pomysły w rzeczywistość – spełniając Wasze marzenia. Decydując się na konsultanta ślubnego, który kompleksowo poprowadzi Wasze przygotowania i skoordynuje wszystkie zaangażowane osoby w tym Dniu, będziecie mieli 100% pewności, że wszystko odbędzie się zgodnie z Waszymi oczekiwaniami. Konsultant ślubny na każdym etapie będzie z Wami ściśle współpracować, aby mieć jak najpełniejsze wyobrażenie na temat Waszego Dnia, a także będzie przy Was przez cały okres planowania przygotowań, a także w Dniu ślubu.

 

  • Częściowa organizacja ślubu i wesela, czyli „osobisty organizator ślubny”
    Organizator ślubny to w dalszym ciągu konsultant ślubny jednak z tą różnicą, że zajmuje się on wyłącznie samą organizacją poszczególnych zleconych mu przez Was elementów. Niektóre Panny Młode lubią mieć kontrolę nad poszczególnymi aspektami związanymi z tematem ślubu jednak godziny spędzone na pisaniu maili czy wykonywaniu telefonów i umawianie na spotkania to coś co niejednokrotnie je przerasta – przyszłe Panny Młode zwyczajnie nie lubią w ten sposób tracić czasu. Lubią konkretne rozwiązania, których właśnie dostarcza im wybrany konsultant ślubny pełniący w tym przypadku funkcję osobistego organizatora ślubnego. W skrócie – zajmuje się on logistyką uroczystości: przygotowuje harmonogram, ustala budżet, zapewnia podwykonawców i zarządza nimi jednak nie towarzyszy Młodej Parze podczas tego Dnia.

 

  • Koordynacja ceremonii ślubnej i wesela, czyli „wartownik ślubny”
    O ile dla niektórych par przygotowania ślubne to okres wywołujący miłe skojarzenia tak Dzień Ślubu może okazać się być ponad ich siły i powodować nadmierny stres – „a co jeśli coś się nie uda?” W tym szczególnym Dniu pytania tego typu nie powinny mieć miejsca. Waszym zadaniem jest cieszyć się i w pełni przeżywać to wydarzenie, a wszelkie troski i zmartwienia… No właśnie! I w tym momencie wkracza Wasz koordynator ślubny, który niczym wartownik na straży zadba o najdrobniejsze szczegóły. Jeszcze przed planowaną uroczystością sporządzi z Wami szczegółowy scenariusz uroczystości i dopilnuje, aby poszczególne elementy zostały spełnione, a podwykonawcy wywiązali się należycie ze swoich umów. W trakcie uroczystości i przyjęcia zwróci uwagę na najdrobniejsze nawet rzeczy (np. brak bukietów w Kościele, przybrudzony dywan, zbyt długie przerwy zespołu – są to niuanse, których Wy możecie nie wyłapać od razu, a za których dopilnowanie będziecie mu wdzięczni, dzięki czemu Goście z uśmiechem na ustach będą wspominać Wasz dzień tak samo jak i Wy). Jego praca odnosi się jednak do samej koordynacji tego dnia. Tak więc nie macie co liczyć na ustalenie budżetu czy znalezienie podwykonawców – w tym układzie koordynator nie ponosi za nich odpowiedzialności np. jeśli zamiast 4 muzyków pojawi się tylko dwóch itp. itd., gdyż to nie on ich rekomendował, lecz Wy. Koordynatorzy zazwyczaj zarządzają przyjazdem dostawców, pomagają gościom w znalezieniu miejsca ceremonii, przyjęcia czy zakwaterowania w hotelu, sprawdzają dekorację, nadzorują wszystko zgodnie z ustalonym harmonogramem. Zasadniczo upewniają się, że wszyscy i wszystko jest we właściwym miejscu we właściwym czasie.

 

To oczywiście tylko zarys tego jak mniej więcej może wyglądać praca konsultanta ślubnego. W rzeczywistości niejednokrotnie wykracza ona poza wszelkie ramy, gdyż nie wszystko po prostu da się przewidzieć. Dlatego profesjonalny konsultant ślubny zawsze jest odpowiednio przygotowany i ma w zanadrzu plan awaryjny na wypadek, gdyby zdarzyło się coś nieoczekiwanego. Najważniejsze jest jednak to, że bez względu na wszystko jego priorytetem jest zadbanie o to by ten Dzień pozostał we wspomnieniach Młodej Pary i jej najbliższych jako magiczny i wyjątkowy.

 

 

 

Marta Dolna

Konsultant ślubny, właścicielka Agencji Ślubnej White Weddings

No Comments
Post a Comment